Palestra: Novels and Symphonies as Concrete Artifacts (LEME)

É com grande entusiasmo que convidamos todas as pessoas para a próxima palestra do Seminário LEME, ministrada por Ned Markosian (University of Massachusetts Amherst).

Title: Novels and Symphonies as Concrete Artifacts

Abstract: Most philosophers take works of art such as novels and symphonies to be abstract types that are discovered rather than created by the artists associated with them. Recently, a growing minority position has emerged, according to which these works of art are abstract artifacts – non-concrete, repeatable objects that are brought into existence by authors and composers. In this talk, I will defend a more radical proposal, according to which works of art like novels and symphonies are concrete artifacts – non-repeatable, physical objects or events that are created by writers and composers.

(Nota: a palestra será em inglês.)

Informações sobre o palestrante: Ned Markosian é professor no departamento de filosofia da universidade de Massachusetts Amherst com importantes e influentes trabalhos em metafísica, tendo também interesses em epistemologia, ética e filosofia da arte. Para mais informações, ver aqui: https://markosian.net/

Data e Horário: 14/06/2024 às 14h.

Local: Sala L410 do Edifício Leme, campus da PUC-Rio.

Esperamos contar com a sua presença!